miercuri, 7 aprilie 2010

Good things in Bucharest ... part 2

Cred ca multi dintre locuitorii Bucurestiului au constatat, in ultimul timp, o incercare a autoritatilor acestui oras de a face ceva pentru a ne mai "improspata" existenta prafuita.
Totusi, probabil din cauza grabei, probabil ca nu am observat-o pe una dintre aceste incercari, ceva dragut intr-un loc prin care trec cel putin o data pe saptamana...
Dar sa nu va stric mica surpriza, va ofer chiar articolul spre a-l citi...

Sursa:
http://www.petocuri.ro/cultura/articol/i-love-bucharest.html?utm_source=newsletter-I%20love%20Bucharest&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter-04-07-2010&utm_term=04

"


In fiecare dimineata iau metroul spre munca. Ignor elegant mirosul de parizer care imi "gadila" narile si incerc sa imi fixez privirea pe ceva care sa nu-mi inspire, intr-o ordine aleatorie, mizerie, microbi, depresie, ganduri de sinucidere sau saracie crunta.
Nu stiu daca cei care au initiat proiectul Bucharest metroART au aceleasi probleme ca mine, dar ma bucur din tot sufletul ca exista. Si ca s-au gandit sa transforme experienta deplasarii cu metroul intr-una creativa, civilizata si, de ce nu, extrem de placuta privirii. Mai exact, in statia de metrou Victoriei, acum cateva seri si-au facut aparitia peste noapte cateva obiecte decorative, dupa unii bizare dupa altii artsy de-a dreptul. Conteaza mai putin eticheta si enorm de mult efectul. Bancile zebra fac parte din proiectul de arta urbana publica Zebrula, o etapa a unui lung proces care va schimba fata Bucurestiului, derulat de artistii (romani, dar si invitati din Marea Britania) reuniti sub umbrela I love Bucharest.

Si asta nu este decat inceputul. Bucharest metroART urmeaza sa populeze undergroundul cu planete, covoare-mozaic, acvariu, fosile, calatorii in timp mijlocite de creatiile artistilor programului de arta publica I love Bucharest, toate proiecte pe care le puteti vedea in simularile de pe www.ilovebucharest.org.

Nu pot decat sa laud si sa sprijin aceasta initiativa, care va reusi sa dea un chip uman Bucurestiului cotropit de mizerie, prost gust, nesimtire si lipsa de responsabilitate. Si daca Ikea a reusit sa faca acelasi lucru cu metroul parizian, (despre care toata lumea stie in ce dezastru se afla) nu vad de ce nu se poate si la noi (sau vad, dar prefer sa cred ca oamenii se pot schimba - in bine). Brandul suedez a gasit cea mai interesanta idee de a-si apropia clientii. A plasat produsele in 4 stati de metrou importante din capitala Frantei, oferindu-le calatorilor sansa de a interactiona "intim" cu brandul lor. De ce sa testezi saltele sau canapele facand un drum inutil si aglomerat cand poti sa faci asta inainte sa ajungi la munca? Proiectul a fost unul de succes pentru suedezi, chiar daca product oriented. Eu m-as multumi daca la noi oamenii ar reusi macar sa respecte si sa inteleaga o asemenea initiativa fara scop comercial, ci doar civilizat. E un prim pas pentru a inceta sa ne dorim sa emigram inca de la varsta de 20 de ani.

"

Va invit sa impartasiti din experientele placute pe care Bucurestiul vi le-a oferit...in ultimul timp...ultima luna...ultimul an...intelegeti,de curand...:)

Un comentariu:

Psy Darkness spunea...

Sincer nu am observat aceste lucruri, adica momentan nu am dat de ele. Dar pare interesant modul in care cei de la Metrorex incearca sa mai schimbe atmosfera plictisitoare care se poate gasi zi de zi la metrou. Thumbs up!